
Printre numeroasele instrumente de marketing, canalele de interacțiune și comunicare cu publicul – rețelele sociale au devenit extrem de populare și eficiente, inclusiv pentru companii și afaceri. Din acest considerent, unii exclamă că e-mail marketingul este în declin, ne mai având eficacitate și că e în decădere de la apogeul de altădată.
Părerea noastră e că acest instrument strategic mai funcționează și va mai funcționa atât timp cât oamenii își vor citi mesajele poștale, iar motivația de a deschide poșta electronică constă în mai multe momente-cheie precum simplitatea în accesare, utilizare și chiar înregistrare, care nici nu costă. În plus, e un instrument extrem de rapid.
Acest fapt permite crearea bazelor de date numeroase, spre care pot fi expediate diverse informații în cel mai scurt timp, eficientizând procesul de lucru. Indiferent de formatul foto, video sau audio, acestea nu-și pierd din calitate precum se întâmplă prin alte canale.
Astfel, chiar cu acest instrument putem începe implementarea strategiei de marketing a unei companii, atrăgând noi clienți și sporind vânzările.
De ce e-mail marketing în secolul 21?
Companii de nivel mondial utilizează cu succes această metodă pentru promovarea și vânzarea produselor sale, profitând de mai multe beneficii precum:
- Costurile reduse la expedierea în masă a mesajelor, rezultatele fiind măsurabile, comparativ cu alte campanii de promovare online sau offline.
- Posibilitatea de a transmite rapid informațiile la un număr mare de persoane, doar în câteva click-uri.
- Targetarea clienților prin crearea bazelor de date relevante acitivității companiei cu ajutorul diverselor platforme de abonare voluntară, care cresc rata conversiei.
- Simplitatea, dar modul strategic de creare a unui newsletter. Informații concise, clare, sugestive.
- Posibilitatea de a urmări rezultatul. În acest fel, e-mail marketingul permite vizualizarea eficacității și impactului produs. Prin intermediul diferitor instrumente poate fi urmărită reacția potențialilor consumatori, ajustând acțiunile în baza comportamentelor și a feedback-ului.
Cum noi vom realiza un e-mail marketing eficient!
Mai întâi de toate, prima etapă conține analiza produsului, serviciului și chiar a identității companiei. Se iau, neapărat, în considerație solicitările și doleanțele clientului. Noi chiar știm să ascultăm!
Creăm conținutul relevant activității, din punct de vedere textual și grafic, care mai apoi va fi expediat exact publicului țintă potrivit, targetat în baza analizelor criteriilor demografice, comportamentale, inclusiv stabilind fregvența acestor e-mailuri.
Ne propunem ca întotdeauna prin intermediul acestui instrument să creăm și dezvoltăm un dialog cu potențialii clienți, care vor fi subtil persuadați cu ajutorul mesajelor promoționale, newslettere, triggere, mesaje de mulțumire, reamintire, loializare etc. Și la fel ca și oricare acțiune bine gândită și realizată strategic, urmează evaluarea impactului și remodelarea continuă a strategiei de marketing și promovare, pentru a ne asigura de corectitudinea pașilor implementați și de succesul scontat.
Brand Media Group