
Marketingul digital a devenit o formă actualizată a marketingului care dintotdeauna a existat. Din cele mai vechi timpuri oamenii realizau schimburi de produse și servicii pentru a-și satisface necesitățile existențiale. Cea mai simplă și totodată reprezentativă definiție care există pentru acest domeniu e: „știința și arta de a vinde”.
Cum mult mai târziu decât practicile, au apărut și primele definiții oficiale, precum cele ale lui Philip Kotler – guru marketingului modern. Și pentru că acest domeniu nu se limitează doar la vânzări prin publicitate, mai implică în sine și alte științe precum: psihologia, sociologia, filosofia, economia; multă creativitate și ingeniozitate pentru a satisface nevoile companiilor în procesele de business.
Odată cu timpul, societatea și tehnologiile avansează, respectiv că nici metodele de marketing nu stagnează. Internetul a oferit lumii întregi căi noi de a fi primul în oricare domeniu de activitate, și comparativ cu cel tradițional, marketingul digital e asemenea unei versiuni îmbunătățite cu capacitatea de a oferi clientului puterea de a profita de site-uri web, rețele sociale, bloguri, obținând rezultate măsurabile, în timp record, pentru strategiile de publicitate, promovare sau branding.
Acum consumatorii sunt foarte inteligenți. Suntem convinși că aceștia adesea știu ce vor, iar metodele obișnuite și simple de persuadare îl va lăsa rece chiar și pe cel mai neinițiat consumator.
O abordare corectă vine din cunoașterea aprofundată a publicului țintă, prin analiza și targetarea comportamentelor, intereselor, preferințelor, obiceiurilor de zi cu zi. Studierea în profunzime a profilului consumatorului oferă șansa de a realiza o conexiune mai eficientă între el și produsul, serviciul promovat.
De aceea, noi muncim zilnic cu ideea de a fi cea mai puternică verigă între companii, produse și consumatori. Nu suntem adepții vânzărilor oarbe de moment, ci mai întâi de toate ascultăm și analizăm ambele părți, clientul și consumatorul, și ne pasă de emoțiile acestora, deoarece din alt punct de vedere suntem și noi, zilnic, clienții cuiva.
Empatizăm rezultatele strategiei implementate și, fie că realizăm un banner, un text pentru site, blog; strategii social-media, slogane pentru campanii de promovare, realizăm e-mail marketing, media buying, Google Ads – noi ne ascultăm reciproc, ne dăm cu părerea și trecem prin noi înșine fiecare cuvânt, imagine, literă pentru a transmite emoția potrivită.
Sunt o mulțime de companii în Moldova care încă nu au descoperit magia și eficacitatea marketingului digital, și al canalelor ce pot motiva clientul să cumpere, mult mai repede decât metodele tradiționale. Suntem pe piața de outsourcing tocmai pentru a dezvolta nișa liberă a marketingului și a Relațiilor Publice din Moldova. De a ajuta companiile să cunoască căile mai ușoare de interacțiune și comunicare cu potențialii clienți.
Brand Media Group