
De curând, brandul personal a devenit deja nu doar un lux al marilor directori, antreprenori sau politicieni, ci o manifestare corectă a individualității fiecărei persoane, reprezentând o totalitate de valori, calități care reprezintă și definește o personalitate sau un specialist. Adesea brandul personal este cheia esențială a succesului. Ca și brandurile de haine, mașini scumpe, produse de calitate, brandurile personale impun putere, credibilitate, o valoare crescută, deoarece fiecare persoană este asemenea unei mărci datorită felul său de a fi, de a se comporta, vorbi, gesticula și interacționa cu cei din jur.
Despre cum să-ți dezvolți un brand personal ne vorbește prezentatorul radio și show man-ul Draggy Smile, cât și despre evoluția sa de la băiat rocker la model pentru campaniile publicitare ale diferitor branduri din Moldova.
- Ce a fost înainte de Draggy Smile? Cum s-a format acest brand și de ce tocmai pseudonimul Draggy Smile?
Pseudonimul Draggy a apărut prin 2005, datorită unei colege de clasă care m-a „botezat” astfel. Înițial nu-mi prea plăcea, însă cu timpul devenise tot mai popular în rândul colegilor de clasă. Smile am inventat eu, că sună bine și pentru că mereu zâmbesc. Până la Draggy Smile eram eu, Drăgostin, același personaj. De când am devenit Draggy parcă am început neintenționat să mă orientez spre media, cu timpul reușindu-mi tot mai bine.
- Care sunt elementele caracteristice de bază ale acestui brand, inclusiv calități ale personalității?
În primul și-n primul rând, capacitatea mea de a găsi limbă comună cu oricine. Sunt foarte deschis, friendly, discut cu toată lumea. Am și un „fan club” pe rețelele de socializare, dacă aș putea așa să-l numesc. Acolo mă strădui să comunic cu toți care îmi adresează întrebări. O altă calitate definitorie de-a mea e că îmi mai place să distrez lumea, să dăruiesc buna dispoziție.
- La crearea brandului personal, ce instrumente de promovare ai folosit, intenționat sau neintenționat, și dacă ai fost consultat de cineva specializat în domeniul PR-ului la modelarea lui?
Când am devenit Draggy Smile eram încă la școală, apoi Draggy și la facultate. Pe atunci trebuia cumva să mă deghizez de viața de zi cu zi. Nu mi-am promovat niciodată imaginea intenționat, chiar dacă în acea perioadă eram rocker, vroiam să fiu rock star, să mă cunoască toată lumea, dar asta era doar un vis, niciodată nu mi l-am pus ca scop.
Eu abia recent am intrat în toată „afacerea” asta cu media. Brandul a fost creat înainte de a mă decide că doresc, de fapt, să activez în domeniul dat. Unicile instrumente media au fost doar facebook și Intagram, pe care de curând îl utilizez. Faptul cum eu arăt, vorbesc, gesticulez sunt sută la sută eu. Nu e ceva ce am citit sau am văzut undeva. De mic copil mi-am dorit să port barbă, fiind inspirat de bunelul meu, care avea cele mai mari mustețe din oraș, dar și în general îmi place look-ul de lumbersexual.
- Menționează, te rog, care sunt avantajele și beneficiile unui brand personal bine conturat, în special pentru tine!?
Probabil cel mai mare avatantaj e că am învățat să fac bani din asta. Dacă să vorbim despre plăcerea sufletească, atunci e cea a unui vis împlinit, vis pe care l-am avut încă de mic copil, și iată că l-am atins, în mod neintenționat.
- Corespunde filosofia de viață identității neordinare pe care o exprimi, sau e mai mult o mască pentru public în scopuri profesionale?
90% nu este o mască! Sunt eu. Însă oricum este și un pic de joc actoricesc pe care trebuie să-l aplic, atunci când sunt pe scenă sau moderez evenimente ca prezentator. Sunt cu orice om la fel. Comunic la fel și sunt deschis cu toți.
- Care, în general, sunt valorile de care te ghidezi în viața de zi cu zi și în cea profesională?
Am câteva motto-uri personale care ar răpunde perfect la această întrebare: „bine faci, bine ți se va întoarce” sau „fii bun cu toată lumea, fii amabil, pentru că lumina mereu bate întunericul”. „Totul se întâmplă la momentul potrivit”.
Ce ține de domeniul profesional, am și aici un motto pur de-al meu: „pentru a capta atenția publicului, trebuie mereu să-l uimești cu ceva ca să-i atragi”.
- În ce direcție se orientează brandul Draggy Smile? Care sunt perspectivele, planurile tale de viitor ca show man?
Eu aș vrea să promovez cultura în rândul tinerilor din Moldova. Vreau să las ceva bun în urma mea. Să mă implic în proiecte, să-mi împărtăș cumva din experiența mea. Chiar recent am participat în calitate de speaker la evenimentul Ignite Chișinău, unde am vorbit despre viața și experiențele mele în doar 5 minute.
Sunt foarte mult atras de petreceri, de aceea des sunt preocupat de organizarea diferitor petreceri și asta îmi place cu adevărat. Acum mă gândesc la realizarea unui proiect personal mai „know-how”, în care am să implic băieți, fete, am să formez o echipă cu care vom lucra împreună. La moment pot spune că pe fani, și în general pe publicul larg îl așteaptă o surpriză, care sper să fie pe placul tuturor.
- Indică, te rog, câteva sfaturi despre cum să-ți construiești corect un brand personal!?
Unul dintre punctele forte ale unui brand personal este să-ți identifici corect publicul țintă pe care dorești să-l atragi. La fel de important este și domeniul în care vrei să te dezvolți și 3 e că trebuie să dai din coate, să muncești mult, să depui stăruință, pentru că altfel nu îți reușește nimic. Toată viața am fost pe la petreceri de diferite soiuri: artistice, distractive, culturale, stiințifice, s.a.m.d., așa am cunoscut mulți oameni și neintenționat m-am promovat ca personalitate, ca brand. Abia mai târziu mi-am dat seama că am făcut o chestie bună, care acum îmi este de mare folos.