
Încrederea este obținută în timp, ceea ce s-a întâmplat și cu marketingul tradițional, experimentat și practicat de-a lungul vremii. Chiar dacă trăim în era internetului, care ne oferă o varietate enormă de posibilități și instrumente inovative de promovare și vânzare, metodele cu care s-a obișnuit toată lumea totuși încă mai lucrează, deoarece sunt testate în timp și, respectiv, sunt credibile.
De la apariția radioului, televiziunii, publicitatea reușea să schimbe comportamente, idei, stiluri de viață datorită abordării unui număr extrem de mare de persoane. Chiar și astăzi o mare parte din populație își oferă votul de încredere mass-mediei arhi-răspândită, care involuntar influențează modul de gândire prin puterea deținută ce încă mai persistă.
Zilnic privim spoturi publicitare la TV, le auzim la radio, în mașină sau în transportul public; primim broșuri, pliante în localuri, pe străzi și inevitabil vedem afișe, bannere amplasate prin tot orașul. Oriunde am merge întâlnim produse „cosmetizate” care pretind că vor îndeplini visuri și noi credem. Credem pentru că ne este influențat subconștientul și luăm aminte, depozitând informația pe rafturile din spate ale memoriei. Mai târziu, reîntâlnind un brand anumit, trezim amintirile și impresiile create de altădată. Suntem în continuu sensibilizați, adesea prin apelul la emoțional prin lucrurile care-i sunt mai dragi omului: familie, copii, părinți, prieteni etc.
Astfel, aceste metode lucrează, și în acest caz de ce să nu ne lăsăm duși de val? Cu ajutorul instrumentelor marketingului tradițional, putem ajuta companiile să crească, transformându-se în branduri.
Trăim și noi zilnic în pielea consumatorului, de aceea empatizăm necesitățile acestuia și suntem familiarizați cu modelele comportamentale, interesele și preferințele pe care le au. În acest mod putem oferi un răspuns promp despre publicul țintă și percepția lui față de „cum ar trebui, de fapt, să fie oferit un produs”.
Orice material pe care-l creăm este orientat direct către publicul țintă, prin definirea la maxim a tacticilor marketingului tradițional. Prin slogane și texte sugestive, relevante și subtil persuasive pentru spoturile TV și radio, prin cel mai personalizat design al bannerelor, pliantelor, broșurilor, cataloagelor, plicurilor, fluturașilor.
Noi nu credem că marketingul tradițional a murit, ci dimpotrivă este o nișă care, abordată corect-strategic, poate aduce rezultate prin implementarea diferită a tacticilor și instrumentelor marketingului offline.
Brand Media Group